Із осені 2019 року в столиці починає функціонувати нова система оплати за проїзд. Тепер для проїзду в громадському транспорті Києва передбачено використання е-квитка. Що ж являє собою новий проїзний? Чи передбачає проїзд у столичному метро, міському автобусі чи тролейбусі пільги? Де й за скільки його можна купити? Давайте про все це дізнаємося.

Які види та переваги е-квитка (Київ)?

Столичний громадський транспорт Києва - це трамваї, маршрутки, автобуси, фунікулери, метро, тролейбуси, електрички. Із 31 жовтня 2019 року Київська міська державна адміністрація прийняла рішення використовувати в них е-квитки. Розробники очікують, що нова система набагато спростить процедуру перевезень.

Пластикові карти замінять жетони й разові квитки міста. Е-квитки із QR-кодамі- єдині для усіх видів громадського транспорту. Таким чином, припускають у адміністрації, проїзд для місцевого населення стане більш прозорим.

Е-квитки мають ряд переваг. Вони зручні у використанні. При наявності електронного квитка абсолютно неважливо, які передбачаються міські маршрути. Не потрібно хвилюватися із приводу передачі грошей за допомогою незнайомих пасажирів.

Тут мається на увазі те, що у людини при собі тільки велика грошова купюра. І пасажир змушений звертатися із проханням передати гроші кондуктору через треті особи, побоюючись при цьому, що гроші можуть не дійти за призначенням або здачі він не отримає.

Популярні новини зараз
Фруктів не наїмося: який дефіцит чекає Україну Українцям доступна нова грошова допомога: хто отримає понад 10 тисяч гривень Які електроприлади "тягнуть" найбільше - зараз це дуже важливо знати Тікали від мобілізації, а потім їли своїх мертвих дітей: українцям нагадали історіїї 100-річної давнини
Показати ще

Е-квиток у Києві 2019

Крім цього, не потрібно думати про компостування паперового квитка. Пластикова карта використовується на найближчому від вас валідаторі. Один рух, і проїзд оплачено. Ще одна безсумнівна перевага використання е-квитків у тому, що водієві не доведеться відволікатися на перерахунок грошей, необхідність давати здачу. А це безпека пасажирів.

Утім, про валідатори в маршрутках говорити поки що рано. Ними їх обладнають дещо пізніше. Використання пластикових карток виключить «чорну» бухгалтерію. Водії та кондуктори не матимуть ніякого відношення до грошей. Адже проїзд фіксуватиме нова е-система.

Якщо хтось захоче проїхатися «зайцем» у громадському транспорті, то це виключено, оскільки у контролери будуть оснащені спецпристроями, за допомогою яких перевірятимуться пластикові е-квитки щодо оплати поїздки. У разі порушення загальноприйнятих правил, порушнику доведеться сплачувати штраф або спілкуватися з поліцейськими.

Ще одна перевага пластикових карт: при втраті залишкову кількість поїздок можна буде повернути. Поїздки нікуди не пропадуть. Їх необхідно лише перезаписати на нову картку у особистому кабінеті.

Про те, де можна купити е-квитки, ми поговоримо трохи пізніше. А поки детально розкажемо про те, чи буде пільгова категорія громадян і яка ціна на проїзд? Поки система впроваджується у дійсність, чиновники сподіваються, що зможуть промоніторити транспортний потік. І таким чином виявлять найбільш проблемні маршрути.

Пільговий проїзд, яка ціна на е-kvitok у Києві та інших містах?

У 2019-му році не тільки в столиці, а й 17-ти інших великих містах країни вирішили перейти на е-квитки. Але у цьому напрямку експерти поки що тільки працюють. Розробляються механізми впровадження пластикових карт при оплаті за проїзд.

Згідно ЗУ №4121, місцева влада сама повинні вирішувати, чи потрібні міським жителям електронні квитки. До речі, влада на місцях сама формуватиме відповідні тарифи.

Е-квиток у Києві 2019

Пільгові проїзди будуть, як і раніше, діяти. Після введення пластикового е-квитка пільги збережуться. Пільгова категорія громадян отримає пластикові картки безкоштовно. Під час проїзду пільговики, як і звичайні пасажири, зможуть використовувати їх за допомогою електронного валідатора.

Тут чиновники бачать ще одну перевагу використання е-квитків. Таким чином маршрутники не зможуть відстежити пільгову категорію пасажирів. А якщо вони не в курсі, то, відповідно, не зможуть не брати когось у салон або виганяти зайвого пенсіонера.

Незважаючи на те, що нова система почне повноцінно функціонувати у столиці з 31 жовтня 2019 року, в тестовому режимі вона вже працює із зими - із лютого місяця цього року. У цей період використання універсальної пластикової карти було можливим у тих видах громадського транспорту, які обладнані пристроями валідаторами.

Ціна пластикової картки - 50 гривень. Система оплати буде більш економною у тому випадку, якщо ви поповните е-квиток на більшу кількість поїздок. Щоб дізнатися, скільки залишилося поїздок на вашій кредитній картці, досить подивитися на екран валідатора. На дисплеї електронного пристрою буде видно, скільки їх ще залишилося на картці. Залишок поїздок також можна переглянути у особистому кабінеті користувача.

Ціна проїзду за 1 раз - 8 грн. Якщо поповнити е-квиток на 10-19 поїздок, то вартість квитка зменшиться до 7,70 грн., 20-29 поїздок - 7,40 грн., 30-39 поїздок - 7,10 грн., 40-49 поїздок - 7, 80 грн. Максимально ефективною буде оплата за 50 поїздок. Тоді ціна за 1 поїздку до Києва знизиться до 6,5 грн.

Як зареєструватися і де придбати е-kvitok у Києві?

Класти гроші на картку не обов'язково у спеціально призначених для цього місцях. Після реєстрації е-квитка, поповнювати карту можна онлайн. Здійснити це у особистому кабінеті киянина або використовуючи мобільний додаток Kyiv Smart City. Із цією метою можна також використовувати сервіси Роrtmone і iРау.

Е-квиток у Києві 2019

Таким чином, до каси звертатися зовсім не обов'язково. Гроші легко перевести за допомогою мережі інтернет. Для того, щоб потрапити у особистий кабінет киянина, необхідно зайти на офіційний сайт Києва. Після реєстрації обрати розділ «мої квитки» та клікнути на вікно «QR-квитки».

Для категорії громадян, які звикли обслуговуватися на станціях столичного метрополітену, є можливість придбати поїздки на наступних станціях метро: «Видубичі», «Хрещатик», «Теремки», «Майдан Незалежності», «Театральна», «Сирець», «Академмістечко», «Арсенальна», «Лісова», «Почайна».

Крім цього, поповнити пластикові картки можна, використовуючи мобільний додаток «Приват 24», «Ощад 24/7», у терміналах самообслуговування «ПриватБанку», «Ощадбанку», КП «ГІОЦ». За допомогою мобільних додатків у терміналах самообслуговування Ibox, EasyPay, 2click, KyivPayBot, KyivMetroBot.

До речі, термін використання електронного квитка - 1 рік. Але якщо ви не користувалися пластиковою карткою протягом усіх 12 місяців і не хочете, щоб поїздки «згоріли», проведіть нею через валідатор хоч б у останній день року. Таким чином, картка знову стане дійсною.

Єдиний електронний квиток: як їздитимуть гості міста?

Питання щодо того, як їздити гостям міста, поки залишається відкритим. Адже приїжджим невигідно купувати картку за 50 грн. і класти на неї гроші. Їм набагато зручніше купувати й оплачувати разові поїздки.

Оскільки електронні квитки для цієї категорії громадян є неприйнятними, чиновники задумалися про те, щоб впровадити оплату за допомогою банківських карт. Без проблем зможуть їздити також прибули до країни іноземці. При наявності карти популярних платіжних систем вони зможуть їздити без перешкод.

Е-квиток у Києві 2019

До речі, якщо говорити про те, наскільки ефективно користуються кияни пластиковими картками із моменту впровадження тестової системи, то можна сказати наступне: станом на 22.02.2019 р. жителі міста скористалися новим способом 28 тис. разів.

На сьогоднішній день є, звичайно ж, нюанси, які хвилюють пасажирів і розробників. Одне із найбільш наболілих запитань киян щодо експлуатації валідаторів полягає у тому, що ці електронні пристрої знаходяться у громадському транспорті не при самому вході/виході біля дверей. Їх розташування - середина салону автобуса, тролейбуса чи трамвая.

Зважаючи на це, у забитому транспорті провести е-квитком по валідаторові досить проблематично. Тут знову на свій страх і ризик, як і у випадку із грошима, людина повинна передати пластикову картку через інших пасажирів.

Ще один проблемний фактор: деякі електронні пристрої не розпізнають QR-коди із мобільних телефонів. Крім цього, при прикладанні до валідатора пластикові картки не завжди спрацьовують. Деякі пасажири стверджують, що пристрій часом не показує, чи оплачена поїздка. При повторному прикладанні картки гроші за проїзд списуються ще раз.

Нагадаємо: ажіотаж навколо електронних квитків у столиці розпочався ще 6 років тому, в 2013 році. Тоді у салонах деяких тролейбусів встановили 400 валідаторів. Електронні пристрої були придбані муніципальною компанією «Київпастранс».

Буквально 2 роки тому, в 2017 році, Korea Smart Card Company запропонувала столичному керівництву впровадити систему електронного квитка за 1 рік. Тільки київські чиновники не прийняли цю пропозицію й відмовилися від послуг приватного підприємства.

Сьогодні Україна рухається у новому напрямку. Наприклад, у Дніпрі також прийняли рішення перевести транспортну систему на е-квитки. У їхніх планах здійснити задумане до 2021-го року.

У цьому місті інші тарифи, ніж у столиці. Ціна проїзного за 1 місяць тут 260 грн., за тиждень - 60 грн. Провести комплексну транспортну реформу планують і в інших великих містах країни.

Фото

Е-квиток у Києві 2019

Е-квиток у Києві 2019

Е-квиток у Києві 2019

Відео