Ще у 2018 році ряд ЗМІ рясніли заголовками про те, який новий тендер із будівництва столичного метро на житловому масиві Виноградар. Але сьогодні жителі району, як і раніше, із нетерпінням чекають, коли до їх масиву дотягнуть гілку метрополітену. Дізнайтеся про плани будівництва майбутньої станції. Читайте найостанніші новини щодо розвитку проекту. Дізнайтеся деталі будівельних робіт.

Будівництво гілки метро на Виноградар

Київське будівництво гілки метро, що з'єднує станцію «Сирець» та масив Виноградар мало розпочатися ще 2 роки тому, в кінці 2017-го року. Однак торги на будівництво гілки метрополітену неодноразово переносилася. І тільки у кінці 2019-го роботи зі спорудження першого тунелю нарешті почалися.

Про це громадськості стало відомо із соціальної мережі Фейсбук. Сергій Гринкевич, який є співробітником «Київметробуду», яка отримала тендер на будівництво лінії, повідомив, що вже прокладено перші конструкції. У даний час на ділянках проекту готуються котловани.

Сергій Гринкевич написав у соцмережі, що між станціями метро «Мостицька» та «Проспект Правди» почалося будівництво вентиляційного ходу. У тому місці, де котлован був готовий, поклали перші залізобетонні конструкції метро.

Тим часом київська влада на чолі мера Віталія Кличка заявляє про те, що будівельні роботи щодо створення тунелів ведуться двома способами. Між вищевказаними станціями - відкритим способом. А між станціями «Сирець» та «Мостицький» - закритим, тобто під землею.

Популярні новини зараз
Залишать голими та босими: комунальники пообіцяли "не райдужну перспективу" всім боржникам РФ може відкласти наступ через несподівані обставини За інтернет можна не платити: як скористатися новою послугою Які електроприлади "тягнуть" найбільше - зараз це дуже важливо знати
Показати ще

Давайте згадаємо: коли ж було завершено аукціон на будівництво цієї ділянки? Яку ціну запропоновано публічним акціонерним товариством «Київметробуд»? Чому тендер на будівництво скасовувався? І тільки зараз роботи із будівництва лінії почалися?

Тендер: причина затримки будівництва, ціна питання

Поки нове будівництво ліній метро тільки починається, повернемося трохи у минуле. І поговоримо про тендер на будівництво. Адже ще восени 2018 року це питання було досить далеким від вирішення. Тоді комунальне підприємство «Київський метрополітен» скасував 1-й тендер і оголосило 2-й.

У обох випадках перемогу здобуло ПАТ «Київметробуд». Нагадаємо, найнижча ціна на аукціоні була запропонована саме цим публічним акціонерним товариством. Замість очікуваної вартості було заявлено 5,981 млрд. грн., що на 12,214 млн. грн. менше передбачуваної вартості реалізації проекту.

Метро на Виноградар, Kiev.informator.ua
Метро на Виноградар, Kiev.informator.ua

На самому початку осені 2018 року «Київським метрополітеном» було оголошено тендер на будівництво станції «Сирець» у житловому масиві Виноградар удруге. Причиною послужила неможливість усунути ряд порушень, які виникли через виявлені за законом порушень, що стосуються державних закупівель.

Проект будівництва було затверджено у середині літа минулого року. Згідно із затвердженим планом, на масиві Виноградар передбачається будівництво двох станцій метро: «Мостицька» та «Проспект Правди». Довжина ліній - 3,70 км.

Зелена гілка повинна відкрити для жителів масиву Виноградар нові можливості. Однак говорити про це поки що рано. Адже будівництво практично тільки почалося. А київський мер уже заявляє про те, що все йде за планом. І проект будівництва метро на Виноградар буде незабаром завершено. Відкриття лінії планується до 2021 року.

Київський мер неодноразово заявляв про те, що роботи із будівництва метро тут тривають за графіком. Але чи можна вірити його обіцянкам? Яка ситуація насправді? Давайте заочно пройдемося київськими вулицями. І хоча б віртуально побуваємо на місці будівництва на Виноградарі.

Нова станція метро: особливості будівництва

У Києві останню станцію метро було відкрито ще 6 років тому, в 2013 році. Тоді на синій гілці підземки з'явилася лінія, що веде до станції «Теремки». Тепер у всіх на вустах вулиці Межова та Північний Сирець: адже саме тут прокладається тунель.

І незабаром, якщо вірити обіцянкам влади, тут з'явиться нова станція метро «Мостицька», яка буде знаходитися на перетині цих вулиць. Ці столичні райони включають житлові будинки з одного боку та ліс із іншого. Тут забудовники зводять житловий комплекс. І вже щосили заманюють потенційних покупців «квартирами, які знаходяться буквально у трьох хвилинах ходьби до станції метро».

Метро на Виноградар, Kiev.informator.ua
Метро на Виноградар, Kiev.informator.ua

До речі, фінансувати витрати на зведення ліній станцій метрополітену буде міський бюджет. Ці кошти передбачені програмою соц- та економрозвитку столиці. Тим часом на майданчику вже працюють робітники. І з нетерпінням чекають на появи прохідницького щита, який, згідно із планом, повинен з'явитися тут у грудні 2019 року.

Коли його запустять у роботу, між районами в напрямку «Сирець» з'явиться тунель. Це потрібно для того, щоб з'єднатися із тунелем зеленої гілки метрополітену, де знаходиться ресторан «Дубки».

Потім необхідно буде працювати над другим тунелем до цієї ж станції. На даному етапі будівельники метрополітену відстають від графіка на 1,5 місяці. Можливо, вони й надолужать згаяне. Однак тут важко давати якісь прогнози, адже попереду - зима.

І якщо зараз терміни для початку робіт затягнулися, то невідомо, як працюватиме техніка, зважаючи на прийдешню зиму, сніг та морози. План «Київметробуду» щодо цих тунелів: закінчити їх будівництво протягом 2020 року.

Схема тунелю глибиною 18 метрів передбачає особливу двоярусну конструкцію. Зважаючи на особливості інфраструктури районів, тут є свої відмінні риси. На станції «Мостицька» зараз йдуть підготовчі роботи. На глибині 25 метрів побудовано підпірні бетонні стінки.

Тут щит поглиблять ґрунт на 15 метрів. Далі глибина складе 44 метри аж до місця, де буде зупинка на вулиці Сирецька. До речі, сюди вже встигли доїхати вантажні ліфти. Вони призначені для транспортування робітників і будматеріалів до тунелів. Стовбур шахти біля цієї станції метро вже облаштовано ними.

На карті метро Києва тепер з'являться не зовсім звичайні тунелі. Від станції метро «Мостицька», де у напрямку «Проспекту Правди» щільна забудова будинків, їх побудують один над одним, а не поруч, як завжди. За ним і курсуватимуть потяги.

Найближчим часом між «Мостицькою» та «Проспектом Правди» планується побудувати тунелі відкритим чином. Щоправда, перша станція зараз перебуває тільки у стані початкового будівництва. А другу поки що можна назвати тільки майбутньою станцією метро.

У даних районах спочатку побудують бетонну стіну. Згідно із планом, потім повинна проводиться виїмка ґрунту. Далі передбачається установка конструкцій тунелів. Після цього їх повинні засипати землею.

Метро на Виноградар, Kiev.informator.ua
Метро на Виноградар, Kiev.informator.ua

Причини затримки будівництва станцій метро

У найближчі дні будівельники повинні надолужити згаяне і вийти на відповідний графік. Причини затримки - у складнощах підключення будівництва до електромережі та перенесенні інженерних мереж. Без електроносіїв тут аж ніяк не обійтися, адже електрика необхідна, перш за все, для роботи прохідницького щита і т.д.

«Київметробуд» зазначає, що основні проблеми залишилися вже у минулому. І найближче питання щодо доставки щита вже практично вирішено. Ось чому співробітники організації впевнені, що незабаром зможуть увійти у нормальний графік щодо здійснення подальших будівельних робіт.

Найближча основна проблема щодо будівництва тунелів у напрямку лінії «Проспект Правди» - розібратися із питанням демонтажу кількох об'єктів (їх близько шести). Справа в тому, що вони потрапляють у зону будівництва. І заважають здійсненню подальших планів.

Карта району включає на цьому шляху СТО, невеличке кафе, гаражі та автомийку. На даному етапі на будівництві метрополітену інтенсивно працюють понад 250 робітників. Мер міста пообіцяв жителям Києва жорстко контролювати хід виконання робіт.

Місцевим жителям, зважаючи на будівельні роботи, доведеться трохи потерпіти. Для власної зручності варто випробувати незручності – це насамперед шум будівельної техніки. Крім цього, у деяких місця будівництва тунелю дорожня karta включає обмеження руху транспорту.

Столичний градоначальник обіцяє, що до грудня 2021 року все буде завершено. До речі, Kiev на будівництво цього metro вже виділив понад 2 млрд. грн. Адреса місця поставки будматеріалів і виконання будівельних робіт: 00000, м. Київ (Україна, Подільський район).

Фото

Метро на Виноградар, Depo.Ua
Метро на Виноградар, Depo.Ua

Метро на Виноградар, Kiev.informator.ua
Метро на Виноградар, Kiev.informator.ua

Метро на Виноградар, Kiev.informator.ua
Метро на Виноградар, Kiev.informator.ua

Метро на Виноградар, Kiev.informator.ua
Метро на Виноградар, Kiev.informator.ua

Відео