Представники кількох галузей виступили проти пропозицій ПАТ "Укртатнафта ", ПАТ "Укрнафта" та АТ "Укргазвидобування" почати антисубсидіарне розслідування щодо імпорту дизельного палива і скрапленого газу, зокрема російського походження, з метою введення імпортного мита у розмірі 8,46% до 2020 року з подальшим підвищенням до 25,4% в 2024 році.

"Реалізація заявлених вимог призведе до монополізації ринку, руйнування стабільної системи забезпечення нафтопродуктами і неконтрольованого зростання цін на всі види палива", – йдеться в наявному в розпорядженні агентства "Інтерфакс-Україна" листі до міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Ігорю Петрашко з проханням відмовити у розслідуванні.

Звернення підписали президент ВП "Укрметалургпром" Олександр Каленков, президент Української зернової асоціації Микола Горбачов, голова Федерації роботодавців транспорт ВладимирГусак.

Автори листа вказують, що їм стало відомо про ініціативу проведення антисубсидиарного розслідування групи "Приват", єдиною метою якого, на їх думку, є прагнення групи в черговий раз забезпечити монопольне становище на українському ринку палива й отримати надприбутки.

За їх підрахунками, загальне підвищення вартості ДТ і скрапленого вуглеводневого газу складе приблизно 39 млрд грн на рік.

Популярні новини зараз
Реформи і прозорість: експерт розповів, чого вимагають США від України за свою допомогу "Київстар" попередив українців про небезпеку: що треба знати Доїхати на роботу і назад – вже не по кишені: проїзд у маршрутках дорожчає Що насправді роблять контролери з вашими лічильниками: чого боятися, а чого не варто
Показати ще

За оцінкою консалтингової групи "А-95", яка наводиться в листі, у разі введення імпортного мита на рівні 8,46%, ціна на ДП російського походження зросте на 1570 грн за тонну, скрапленого газу – на 1240 грн за тонну.

При цьому автори листа вказують, що об'єктивні підстави для проведення антисубсидиарного розслідування відсутні, оскільки, зокрема, частка російського імпорту в споживанні ДТ становила 2019 року близько 36%, скоротившись з 42% в 2018 році, в той час як частка продукції українського походження зросла на 12%.

"Тенденція до скорочення поставок палива російського походження на ринок України зараз триває. Також фактична рентабельність виробництва дизельного палива на підприємствах АТ "Укргазвидобування" становить 70-80%, що свідчить про істотне запасі українських виробників для конкуренції з імпортною продукцією і подальшого нарощування внутрішнього споживання ДТ без обмежень імпорту", – йдеться у листі.

Нагадаємо, Група "Приват" Ігоря Коломойського ініціювала спеціальне розслідування відносно імпорту нафтопродуктів. Якщо уряд застосує мита, це призведе до зростання цін на нафтопродукти і максимізації прибутку переробних заводів.

Приват" контролює понад 70% видобутку нафти, понад 80% її переробки і 90% перевалочних потужностей для імпорту нафтопродуктів в морських портах.

В таких умовах мита призведуть до збільшення цін на паливо всередині країни і максимізації прибутку групи "Приват" Ігоря Коломойського.