Державна регуляторна служба (ДРС) не погодила проект наказу, яким Мінінфраструктури збиралося скоротити термін експлуатації вантажних вагонів.

Як сказано у рішенні ДРС, «проект наказу розроблено без дотримання ключових принципів державної регуляторної політики: доцільності, адекватності, ефективності, збалансованості, прозорості та врахування громадської думки».

Так, після вивчення проекту наказу Мінінфраструктури, спеціалісти ДРС дійшли висновку, що «він розроблений за формально-декларативним принципом», і не містить всієї необхідної інформації, яка визначена законом. Так, зокрема, у проекті Мінінфраструктури відсутні аргументація та факти, які свідчать про наявність проблеми з вантажними вагонами в Україні. А відповідно - немає підстав для державного регулювання.

До того ж, пропонуючи скоротити термін експлуатації вантажних вагонів, Мінінфраструктури не сформулювало, яким має бути результат. Тобто, у наказі немає якісних, кількісних та часових показників того, яким стане ринок після того, як процес регулювання завершиться. До того ж, з проекту неясно, з яких джерел взяли дані щодо того, наскільки масштабно скорочення парку вантажних вагонів вплине на бізнес-середовище в Україні.

Тим часом у своєму наказі ДРС наводить розрахунки представників бізнесу, згідно з якими, в разі скорочення термінів експлуатації вагонів, до 2028 року парк скоротиться на 39%, а списано буде понад 67 тисяч вагонів. Для заміщення такої кількості вагонів потрібно близько 93 млрд грн, а тим часом на ринку може виникнути дефіцит рухомого складу, який негативно вплине на обсяги промислового виробництва та підвищить тарифи на оренду вагонів.

Популярні новини зараз
Потрібно встигнути: українцям, з квитанціями за світло на руках, назвали важливу умову Зайвий раз не помиєшся: з 1 травня піднімають ціни на водопостачання – скільки заплатимо З 28 квітня та до 5 травня: "Нафтогаз" закликав споживачів оглянути газові лічильники Українцям виплатять по 10 800 гривень на особу: хто отримає нову допомогу
Показати ще

Водночас, як свідчить ДРС, відповідно до світового досвіду, в окремих країнах взагалі немає обмежень щодо строку експлуатації вагонів, а інші орієнтуються на максимальний життєвий цикл вагона терміном в 50 років з можливістю продовження строку служби.

Нагадаємо, Мінінфраструктури опублікувало проект наказу, яким пропонує заборонити використання вагонів, термін експлуатації яких перевищує нормативний. Зокрема, пропонується заборонити продовжувати термін експлуатації піввагонів старше 33 років (1,5 нормативних терміни служби) з поступовим зменшенням граничного терміну служби з 33 років до 22 в період 2021-2029 років.

Генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак заявив, що рішення про скорочення термінів експлуатації залізничних вагонів вдарить насамперед по «Укрзалізниці», яка змушена буде списати більшість піввагонів і все зерновози, і буде коштувати компанії 15 млрд грн щорічно.

У свою чергу в Асоціації «Укрметаллургпром» повідомили, що обмеження терміну використання вантажних вагонів призведе до дефіциту вагонів і скорочення промислового виробництва, а відтак – до падіння надходжень до держбюджету України.